Értékelési szempontok

A programban részt vevő márkák önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése alapján kapják meg az elismerést. A MagyarBrands program szakértői egy komplex mutatószámot hoztak létre mindazon szempontok összegzéséből, amelyek közrejátszanak abban, hogy egy márkáról azt mondhatjuk, hogy hazai és sikeres.  A MagyarBrands-mutató az alábbi szempontokat mérő indikátor súlyozott átlaga.

Kiváló Fogyasztói Márka

Kiváló Üzleti Márka

Innovatív Márka

Munkáltatói Márka

Identitás Identitás Identitás HR adatok
Reputáció Reputáció Reputáció Munkáltatói márkaépítés
Márkaépítés Márkaépítés Márkaépítés Munkahely vonzerő
Tradíció Tradíció Innovativitás  
GfK Ismertség, Kedveltség Megbízhatóság Társadalmi hasznosság  

A MagyarBrands program kizárólag olyan magyar márkát értékel, amely Magyarországon született, vagy a létrejöttében-alapításában magyarok vettek részt. Ezen alapfeltételen túl a márkának rendelkeznie kell az alábbi feltételek egyikével:

  • a márka magyar tulajdonban van
     
  • vagy a márka „gyártásának” helyszíne Magyarország
     
  • vagy magas Identitás-pontszámot kap a bizottsági pontozás során.
     

Kiváló Fogyasztói Márka kategória

 
 
   

A kiválasztás szempontjai

  • Identitás
  • Reputáció
  • Márkaépítés
  • Tradíció
  • Ismertség
  • Kedveltség
  

A Szakmai Bizottság által értékelt szempontok:

Identitás: Mennyire érezzük magyarnak, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka?
Reputáció: Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében?
Márkaépítés: Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata?
 

Kutatási eredmények alapján értékelt szempontok:

Tradíció: Hány éve van jelen a magyar piacon a márka?
Ismertség: Mekkora a márka ismertsége a GFK Hungária Piackutató Intézet által végzett országos fogyasztói kutatás alapján?
Kedveltség: Mekkora a márka kedveltsége a GFK Hungária Piackutató Intézet által végzett országos fogyasztói kutatás alapján?

Kiváló Üzleti Márka kategória

 
 
   

A kiválasztás szempontjai

  • Identitás
  • Reputáció
  • Márkaépítés
  • Tradíció
  • Megbízhatóság
  

A Szakmai Bizottság által értékelt szempontok:

Identitás: Mennyire érezzük magyarnak, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka?
Reputáció: Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében?
Márkaépítés: Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata?
 

Kutatási eredmények alapján értékelt szempontok:

Tradíció: Hány éve van jelen a magyar piacon a márka?
Megbízhatóság: A márkát tulajdonló vállalat elmúlt 3 évi gazdasági teljesítményének értékelése, a vállalat mérete, pénzügyi eredményessége, tőkeerőssége és a pénzügyi mutatók alapján

 

 Innovatív Márka kategória

Az Innovatív Márka kategóriájában a kiválasztás feltétele az alábbi egyik állítás teljesülése is:

  • meglévő termékein a márka folyamatosan újít;

  • vagy olyan új terméket, vagy szolgáltatást fejleszt, ami megváltoztatta a fogyasztói szokásokat, vagy új fogyasztói igényeket elégít ki;

  • vagy a márka új technológiát alkalmaz;

  • vagy a vállalat egyedi, új értékesítési csatornákat, szervezeti megoldásokat használ, vagy új, kreatív marketing eszközöket alkalmaz.

 
 
   

A kiválasztás szempontjai

  • Identitás
  • Reputáció
  • Márkaépítés
  • Innovativitás
  • Társadalmi hasznosság 
  

A Szakmai Bizottság által értékelt szempontok:

Identitás: Mennyire érezzük magyarnak, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka?
Reputáció: Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében?
Márkaépítés: Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlatának szakmai megítélése?
Innovativitás: Az adott márka a termékek vagy szolgáltatások fejlesztésében, a szervezet kialakításában, vagy a marketing és értékesítési munkában milyen kreativitást mutat?
Társadalmi hasznosság: Mennyire válaszol új fogyasztói igényekre a márka, milyen hozzáadott értéket testesít meg, mennyire viszi előre a társadalmi fejlődést?

 Kiváló Munkáltatói Márka kategória

 
 
   

A kiválasztás szempontjai

  • HR adatok
  • Munkáltató márkaépítés
  • Munkahely vonzerő
  

A díj elnyerésének alapfeltétele, hogy a pályázó márkának nyernie kell a Kiváló Fogyasztói Márka, a Kiváló Üzleti Márka vagy az Innovatív Márka Kategóriában.

További feltétel, hogy a pályázó márkának a Kiváló Munkáltatói Márka kategória feltételeinek is meg kell felelnie, amely az alábbi szempontokat vizsgálja:

 
HR adatok: Munkatársak számának, béreknek a változása, fluktuáció mértéke
Munkáltató márkaépítés: A vállalat milyen béren kívüli juttatásokat ad, milyen aktivitást végez a munkáltatói környezet javítása érdekében
Munkahely vonzerő: Mennyire szívesen dolgozna a márkánál? Országos közvélemény kutatás alapján.