A magyar fogyasztók negyede márkatudatos ezért keresik a védjegyeket

Ezen az oldalon megtekinthetőek a MagyarBrands által kiadott hivatalos sajtóközlemények.

Megjelent a legjobb magyar márkákat ragsoroló MagyarBrands TOP lista
 
Budapest 2013. Október 17. – Idén negyedik alkalommal díjazták MagyarBrands elismeréssel a magyar vonatkozású márkákat. A MagyarBrands nem csupán a védjegy megkülönböztetéssel, egyszeri alkalommal segíti az adott márkát, hanem a program több eleme a márkázás hosszú távú stratégiájában hozhat kézzel fogható, értékesítésben is megmutatkozó eredményeket.

Kaposvári Egyetem Marketing és Kereskedelem Tanszékének felmérése szerint a hazai fogyasztók fizetőképes 25 százaléka erősen márkatudatos, és vonzódik a magyar márkákhoz. Ez az  egészségtudatos, a fenntartható életmódot preferáló csoport számára a termék hazai származása, a minőség, a környezettudatos, etikus magatartás és a felelősségtudat összekapcsolódik. Komoly vásárlóerőt képviselnek, évi mintegy 300 milliárd forintot költenek csak élelmiszerre.

A felmérésből az is kiderül ha a magyar és a rivális külföldi terméknek azonos az ára, akkor a fogyasztók 85 százaléka választja a hazait. Ha viszont többe kerül a magyar márka a konkurens külföldinél, a hazai árut választók aránya az elmúlt egy év alatt 31 százalékról 25-re csökkent.

 

MAGYARBRANDS FOGYASZTÓI MÁRKÁK TOPLISTÁJA 2013

 

 

MÁRKA

PONTSZÁM

1.

Pick

98,82

2.

Herend

95,37

3.

Gyulai

95,02

4.

Herz

94,81

5.

MR1 - Kossuth Rádió

94,42

6.

Kalocsai Paprika

94,21

7.

IBUSZ

93,52

8.

Budapesti Operettszínház

93,00

9.

Gundel

92,91

10.

Hollóházi

92,84

 

 

MAGYARBRANDS ÜZLETI MÁRKÁK TOPLISTÁJA 2013

 

 

MÁRKA

PONTSZÁM

1.

Rába

95,87

2.

Videoton

92,48

3.

Richter

91,64

4.

MTI

88,83

5.

Főgáz

88,40

6.

Fővárosi Vízművek

87,49

7.

Kemikál

86,06

8.

MTV

84,28

9.

Szarvasi

83,49

10.

Nitrogénművek

83,46

 

Az év fogyasztói márkája: Pick

Az év legelismertebb fogyasztói márkája: Ilcsi

Az év legdinamikusabb fogyasztói márkája: Szentkirályi

Az év legsikeresebb új fogyasztói márkája: Mindig TV

 

Az év üzleti márkája: Rába

Az év legelismertebb üzleti márkája: KÜRT

Az év legdinamikusabb üzleti márkája: Nádudvari

Az év legsikeresebb új üzleti márkája: Mirelite Mirsa

 

A kiválasztás pályázati rendszerben, illetve egy szakértői bizottság jelölése alapján történik. Az elismerésre fogyasztói és üzleti kategóriában pályázhatnak a magyar márkák. A MagyarBrands díj odaítélése egyrészt pontosan számszerűsíthető kritériumok (tradíció, tulajdon, menedzsment, foglalkoztatás) alapján történik, amelyet szakmai elbírálás (reputáció, identitás) és GFK fogyasztói ismertség kutatás egészít ki. Ezen szempontok összegzését követően a program szakértői egy komplex mutatószám létrehozásával alakítják ki a sikeres hazai márkák végleges listáját.

1. Az év fogyasztói/üzleti márkája = abszolút győztes, a lista első helyén végzett

2. A legdinamikusabb fogyasztói/üzleti márka = a tradíciójához, múltjához képest legelőrébb végzett az abszolút sorrendben

3. A legelismertebb fogyasztói/üzleti márka = a reputációban a legtöbb pontot kapta

4. A legsikeresebb új fogyasztói/üzleti márka = az öt évnél nem régebbi márkák közül a legelőrébb végzett az abszolút sorrendben

A MagyarBrands program a márkák ranglistáján túl fontos feladatának tekinti azon szervezetek munkáját elismerni, amelyek kiemelten járulnak hozzá a gyermekek jólétét szolgáló feladatok ellátásához valamint a kulturális élet előremozdításához, megerősítéséhez.

A MagyarBrands Gyermekekért különdíjat 2013-ban a Szemem Fénye Alapítvány, a MagyarBrands Kultúráért különdíjat a Budapest Music Center, a MagyarBrands innovációs különdíjat az NNG nyerte el.

– vége –

 

Megjegyzés a szerkesztőhöz:

A MagyarBrands Programról és a pontozási folyamatról

 A MagyarBrands célja olyan hazai márkák díjazása, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek határon innen és túl. A MagyarBrands márkához kapcsolt értékek – a megbízhatóság és a minőség – olyan kézzelfogható előnyt jelentenek a magyar és a nemzetközi piacon, amelyek révén a termékek vonzereje és elismertsége is növekszik.

A díjra valamennyi magyar vonatkozású márka pályázhatott a szervezet honlapján található nyomtatvány kitöltésével. Emellett a szakértői bizottság tagjai a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának védjegyadatbázisa alapján maguk is jelöltek. A beérkezett pályázatokat és a jelölésekből összeállított listán szerepeltetett márkákat a bírálók számszerűsíthető kritériumok alapján: tradíció, menedzsment, foglalkoztatottság, tulajdon, reputáció, identitás, ismertség szerint pontozták és rangsorolták a hét szempontot mérő MagyarBrands-indikátor súlyozott átlagszámításával.

A MagyarBrands szakmai bizottság vezetői: dr. Serényi János, a MagyarBrands program elnöke, dr. Bendzsel Miklós, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának elnöke, dr. Salgó István, a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért elnöke. A díjakat a Hollóházi Porcelán manufaktúra készítette.

 
     
X