Márka adatlapok

Ezen az oldalon magyar márkák történetét mutatjuk be.

1-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 

Főtaxi

 

A márka rövid bemutatása és története:

 

A taxizás 1913. június 1-én indult a fővárosban 25 db Marta típusú, már taxaméterórával ellátott autótaxival. Az első Marták, majd a "nyalókának" becézett Magomobilok mellé később Fiatokat állított forgalomba a vállalat. Az Autótaxi vállalat a harmincas években - főleg túrafuvarok lebonyolítására - beszerzett néhány reprezentatív, fekete 2200-as és 3600 cm3-es Fordot is. A vállalat és leányvállalatai 30 év után közel száz autótaxival és 92 autóbusszal rendelkeztek. A Drost-rendszer (nevét Drost Tivadarról kapta) kiépítésével - a világon először Budapesten - a múlt század 30-as éveiben lehetővé vált a telefonos taxirendelés. A telefonon rendelt taxit mindig a megrendeléscíméhez legközelebbi taxiállomásról küldték a megrendelőhöz. A telefonközpont teljesítménye rohamosan emelkedett. A kezdeti napi 18 rendelés a negyvenes évek elején 4.500-ra emelkedett. Az Autótaxi Rt. a háború után 122 gépkocsival MOGÜRT Autótaxi Nemzeti Vállalat néven folytatta működését. Ekkor a magánkézben lévő taxi engedélyeket fokozatosan bevonták, így az Autótaxi vállalat uralta az egész piacot.

1947-ben Renault típusú autókkal újult meg a gépkocsipark. Ezeknél a kocsiknál került föl először a piros-fehér kockasor megkülönböztető jelzésként. A taxizás 1948 márciusában került állami kézbe. Újabb fejlesztésként Skoda 1102-esek kerültek forgalomba. A Fővárosi Tanács kezelésébe 1951-ben került a vállalat, ekkor kapta a Fővárosi Autótaxi Vállalat nevet. 1960-ban már 900 fölé emelkedett a gépkocsiállomány, a telefonnal felszerelt taxiállomások száma pedig elérte a 100-at. A hatvanas években jelentősen gyorsult az Autótaxi vállalat fejlődése. A növekvő igényekhez új telephelyeket kellett építeni, bővült a tevékenységi kör is, többek között az autókölcsönzés bevezetésével. Bővíteni kellett a telefonközpontot, a Kerepesi úti épületet is. A 60 éves évforduló ünneplésekor a szolgáltatás színvonalának emelése érdekében a taxikat URH készülékekkel szerelték fel. Ezek a taxik mobil forgalomirányító pontként működtek, állandóan az utcán cirkálva figyelemmel kísérték az igényeket, és azonnal intézkedtek. Több, mint  2500 képzett sofőrt és közel 1500 darab gépkocsit tudtak forgalomba állítani a csúcsidőkben. A megbízhatóság lett a legfőbb erénye és életfilozófiája a társaságnak, amikor a hatvanas évektől megszűnt monopol helyzete a taxis piacon. 1982-től ismét megjelentek a magántaxik az utakon. A FŐTAXI a megváltozott helyzetben is fontosnak tartotta, hogy tarifája egyszerű, áttekinthető legyen, hogy utazóközönsége bizalmát megtartsa.

A nagyvállalati formát 1993-ban fölváltotta a részvénytársaság.

1997-ben a FŐTAXI a sárga arculat megőrzésével újította föl kocsiparkját. A 200 darab nagy csomagterű, korszerű, légkondicionált taxikból álló, egységes arculatú gépkocsi flotta nagymértékben hozzájárult a "kockás taxi" töretlen népszerűségéhez. Az utóbbi években profiltisztításra került sor, a klasszikus autókölcsönzési tevékenység helyébe a tartós bérbeadás lépett. A vállalati tulajdonú taxi gépkocsikat lassanként értékesítette a cég, és a vállalkozók ettől kezdve saját autóikkal végzik a taxi szolgáltatást. Jelenleg a taxi szolgáltatás piaci követelményekhez igazodó franchise rendszerben történik. A 2010-es év a közel száz esztendős FŐTAXI Zrt. életében meghatározó jelentőségű, hiszen a Budapest Airport által kiírt repülőtéri tenderen a legjobb ajánlatot tevő Főtaxi lett a nyertes, így2010. december 7-étől Magyarországon a legnagyobb hagyományokkal rendelkező taxicég szállíthatja a kedves utasokat mindkét terminál és a főváros között.  A BA döntésében a kedvező tarifák mellett szerepet játszott a Főtaxi elismertsége, megbízható és stabil háttere, korrekt üzleti magatartása és a magas szolgáltatási minőségre adott garanciák. Napjainkban a FŐTAXI Zrt. több mint 800 taxi gépkocsival végzi személyszállítási szolgáltatását elsősorban a fővárosban és az agglomerációban. A taxi flottánk méretének, valamint a szolgáltatást végző munkatársaink szakmai felkészültségének köszönhetően gyorsan, pontosan - nappali forgalomban is 3-10 percen belüli kiállási idővel - állunk kedves Utasaink rendelkezésére.

 

Weboldal: //www.fotaxi.hu/

Kapcsolat:

Főtaxi Autóközlekedési és Szolgáltató Zrt.

1087 Budapest  Kerepesi út 15

Telefon: +36 (1) 422 2104
Fax:  +36 (1) 422 2103 
E-mail: titkarsag@fotaxi.hu