Márka adatlapok

Ezen az oldalon magyar márkák történetét mutatjuk be.

1-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 

Takarékbank

A márka rövid bemutatása és története:

 

A takarékszövetkezetek a legfontosabb ügyfeleink, így pozíciónkat a velük folytatott együttműködés intenzitása határozza meg. Küldetésünk a szoros üzleti együttműködés a takarékszövetkezeti integráció tagjaival és fejlődésük támogatása. A magyar takarékszövetkezeti szektor központi bankjaként versenyképes feltételek mellett kínálunk termékeket és szolgáltatásokat a takarékszövetkezetek részére piaci pozíciójuk erősítése érdekében. A szubszidiaritás elvét elfogadjuk, tehát nem lépünk fel a takarékszövetkezetek versenytársaként. Saját üzleti tevékenységgel és megfelelő szaktudással rendelkezünk a szektor érdekében a szükséges jövedelem megszerzéséhez.

Központi bankként fő funkciónk termékek és szolgáltatások nyújtása a takarékszövetkezetek részére, valamint az üzleti fejlődésük koordinálása az Üzleti Együttműködési Szerződések által rögzített kereteken belül. Továbbra is a szolgáltatások minőségére és kínálatára koncentrálunk az ellenőrzött költség vagy az ellenőrzött piaci ár elvei alapján.

Kereskedelmi bankként elfogadjuk a szubszidiaritás elvét, így abban az esetben nyújtunk szolgáltatást a kiemelt ügyfélcsoportoknak, ha a takarékszövetkezeteknek nincs lehetőségük, megfelelő méretük vagy ismeretük az adott szolgáltatás nyújtására. Az önkormányzati ügyfélkört a takarékszövetkezetekkel együttműködve szolgáljuk ki, vállalati ügyfeleknek pedig csak meghatározott méret felett nyújtunk szolgáltatásokat.

Befektetési bankként kiegészítjük a takarékszövetkezetek termékpalettáját, valamint közvetítünk a takarékszövetkezetek és a tőkepiacok között. Teljeskörű befektetési szolgáltatásokat nyújtunk közvetlenül, illetve ügynökökön keresztül magán- és intézményi ügyfeleknek, valamint hozzáférést biztosítunk a nemzetközi értékpapírpiacokhoz.

2010. A TakarékBank eredményességét súlyosan érintette a bankadó bevezetése, enélkül fennállásának legjobb eredményét prezentálta volna. A sikeresnek nevezhető üzleti év kiemelkedő feladata volt a TakarékPont együttműködésben résztvevő hitelintézetek számának bővítése, a bankkártya rendszerének kiszervezése, melynek segítségével a bank jelentős szolgáltatásbővítési potenciált ért el, valamint egy új internet-szolgáltatás kifejlesztése, amelynek a forint- és deviza-tranzakciós része az év végén már elérhetővé vált a bankkal szerződéses viszonyban álló hitelintézetek ügyfelei számára. 

2009. A válság ellenére a Bank adózott eredménye a mérlegfőösszeg 3,7%-os növekedése mellett jelentősen javult, megközelítette a másfél milliárd forintot. A TakarékPont együttműködés jelentős eredményeket ért el. A standardizált termék- és szolgáltatási kínálat bővült, és egyre több csatlakozó takarékszövetkezeti és bankfiókban volt  elérhető 2009 végére . Az új működési modell is közrejátszott abban, hogy a Takarékbank 2009-ben a komoly kihívások ellenére, központi banki funkciói ellátása mellett is jelentősen tudta javítani működési mutatóit, kiemelkedő mértékű osztalékbevételt biztosítva ezzel tulajdonosai számára.

2008. Az év májusában elindilt a TakarékPont együttműködés, melyben résztvevő hitelintézetek egységes arculattal és lakossági szolgáltatásokkal állnak országszerte az ügyfelek rendelkezésére. Szintén május elején a Takarékbank arculata is megújult, új logóval, új szlogennel és megújult honlappal megpróbál megfelelni a piac által támasztott követelményeknek. 

2007-2006. Megkezdődött a Vízió Projekt megvalósítása, melynek célja a jövő üzleti modelljének kialakítása, a piaci részesedés növelése, az egyedi szövetkezeti válságok kialakulásának megelőzése, a CRD kihívásainak való megfelelés A takarékszövetkezeti és banki ügyfelek minél teljesebb kiszolgálása érdekében a Bank 2006-ban megalapította 100%-os tulajdonában lévő alapkezelő társaságát, a Takarék Alapkezelő Zrt-t. A Bank fennállása óta a legnagyobb adózott eredményét érte el. A kötvénykibocsátási program tovább folytatódott, 2007-ben 6 kötvény kibocsátása történt meg. Annak érdekében, hogy a Bank erősítse helyzetét a lakossági befektetések piacán kidolgozta a TakarékInvest értékesítési koncepciót, melynek keretében szorosabb együttműködést valósít meg a takarékszövetkezetekkel és folyamatosan bővítik ügynökhálózatát.

2005.  Májusában befejeződött az a másfél éves folyamat, melynek eredményeként az alapító takarékszövetkezetek ismét többségi tulajdoni részesedést szereztek a Takarékbank Rt-ben. A tulajdonosi szerkezet megváltozása, illetve a takarékszövetkezeti szektor új stratégiai törekvései együttesen azt eredményezték, hogy a Társaság tulajdonosai az új helyzetben célszerűnek látták a bank menedzsmentjének bővítését. Ennek megfelelően a szeptemberben megtartott rendkívüli közgyűlés Szabó Leventét és Thomas Bümsent a Társaság igazgatósága belső tagjává megválasztotta.

2004. A takarékszövetkezetek, élve opciós jogukkal, év végére a bank többségi tulajdonosaivá válnak. A takarékszövetkezetek és a bank együttműködése erősödik. A bank vezető testületei a többségi tulajdonosok érdekeinek megfelelően átalakultak. Megtörtént bank nemzetközi minősítése, a Standard & Poors rating ügynökség 2004. augusztusában BB+/B partnerminősítést adott a Magyar Takarékszövetkezeti Bank Rt-nek.  

2003. A bank tulajdonosai év végén szerződést írnak alá, melynek értelmében a DZ BANK takarékbanki részvényei egy részét a takarékszövetkezetek részére értékesíti.

2002. A bank és a Takarék Bróker tulajdonosainak döntése értelmében a brókercég tevékenysége integrálásra kerül a Takarékbankba, így a bank a tevékenységét kiegészíti a befektetési-, részvény- és vagyonkezelési üzletágakkal is.

2001. A 2001. áprilisi közgyűlésen a tulajdonosok Csicsáky Péter személyében új vezérigazgatót választanak. A takarékszövetkezeti csoporton belüli együttműködés hatékonyságának növelése érdekében elindul a Takarékszövetkezeti Projekt.

1999.Növekedés
 
All-Finance koncepció megvalósítása a bankcsoport gyorsított fejlesztésére.

1998.Stratégia
Ügyfélorientált szervezet-átalakítás és az integrált informatikai rendszer az új stratégia szolgálatában. Az All-Finance koncepció kidolgozása.

1997.Privatizáció
1997. áprilisában lezárul a privatizációs pályázat, amelyet a német szövetkezeti bankok központi bankja, a DG BANK Deutsche Genossenschaftsbank AG (mai nevén DZ BANK Deutsche Zentral-Genossenschaftsbank AG) és a Magyarországon piacvezető Hungária Biztosító Rt. (mai nevén Allianz Hungária Biztosító Rt.) konzorciuma nyer el. Ezáltal a Takarékbank Rt., a magyar bankszektor egyik legerősebb nemzetközi háttérrel rendelkező bankjává válik. A bankcsoport fejlesztése felgyorsul. A Fundamenta piacra lép.
1996.Tőkeemelés
Tőkét emelnek a takarékszövetkezetek, ezzel tulajdonosi részarányuk közel 33%-ra emelkedik. Nő a termék- és szolgáltatási kínálat.

1995.Stabilizáció
A takarékszövetkezetek stratégiai érdekeit elsőbbségi részvények kibocsátása garantálja.
1994.Menedzsment és stratégiaváltás

A új menedzsment megkezdi a szervezet átalakítását és a konszolidáció végrehajtását.
1993.Konszolidáció és integráció

Az 1993-94 évi bankkonszolidáció során a Takarékbank és számos takarékszövetkezet is konszolidációra szorul, így a tulajdonosok között az állam is megjelenik közel 90%-os tulajdonosi részaránnyal. Megalakul a takarékszövetkezeti integráció.
1990-1992. Növekedési pályán a Takarékbank

Kiépül a fiókhálózat. Az üzleti aktivitás rohamosan nő. A gazdasági válság és a hitelezési problémák miatt részvétel az adóskonszolidációban.

1989.Alapítás
A takarékszövetkezetek 1989. április 18-án 1 035 millió Ft alaptőkével megalapítják a Magyar Takarékszövetkezeti Bank Rt.-t azzal a céllal, hogy általa olyan szolgáltatásokat is nyújthassanak ügyfeleiknek, amelyekre kis méretüknél fogva jogszabályi vagy egyéb okok miatt nem lennének képesek. A bank küldetését a takarékszövetkezetek egységes piaci fellépésük megteremtésében, versenypozíciójuk megerősítésében, valamint tevékenységi korlátaik feloldásában jelölik meg.

 

Weboldal: http://www.takarekbank.hu/

Kapcsolat:

TakarékBank Zrt.

Cím: 1122 Budapest,
 Pethényi köz 10.

Telefon: 202-3777, 457-8900 
Telefax: 225-4210, 457-8995 
E-mail: info@tbank.hu