Értékelési szempontok

A programban részt vevő márkák önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése alapján kapják meg az elismerést. A MagyarBrands program szakértői egy komplex mutatószámot hoztak létre mindazon szempontok összegzéséből, amelyek közrejátszanak abban, hogy egy márkáról azt mondhatjuk, hogy hazai és sikeres.  A MagyarBrands-mutató az alábbi szempontokat mérő indikátor súlyozott átlaga.

Kiváló Fogyasztói Márka

Kiváló Üzleti Márka

Innovatív Márka

Munkáltatói Márka

Identitás Identitás Identitás HR adatok
Reputáció Reputáció Reputáció Munkáltatói márkaépítés
Márkaépítés Márkaépítés Márkaépítés Munkahely vonzerő
Tradíció Tradíció Innovativitás Munkavállalói Elégedettség
Országos fogyasztói piackutatás alapján Megbízhatóság Társadalmi hasznosság  

A MagyarBrands program kizárólag olyan magyar márkát értékel, amely Magyarországon született, vagy a létrejöttében-alapításában magyarok vettek részt. Ezen alapfeltételen túl a márkának rendelkeznie kell az alábbi feltételek egyikével:

  • a márka magyar tulajdonban van
     
  • vagy a márka „gyártásának” helyszíne Magyarország. 
     

Kiváló Fogyasztói Márka kategória

 
 
   

A kiválasztás szempontjai

  • Identitás
  • Reputáció
  • Márkaépítés
  • Tradíció
  • Ismertség
  • Kedveltség
  

A Szakmai Bizottság által értékelt szempontok:

Identitás: Mennyire érezzük magyarnak, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka?
Reputáció: Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében?
Márkaépítés: Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata?
 

Kutatási eredmények alapján értékelt szempontok:

Tradíció: Hány éve van jelen a magyar piacon a márka?
Ismertség: Mekkora a márka ismertsége országos fogyasztói piackutatás alapján
Kedveltség: Mekkora a márka kedveltsége országos fogyasztói piackutatás alapján

Kiváló Üzleti Márka kategória

 
 
   

A kiválasztás szempontjai

  • Identitás
  • Reputáció
  • Márkaépítés
  • Tradíció
  • Megbízhatóság
  

A Szakmai Bizottság által értékelt szempontok:

Identitás: Mennyire érezzük magyarnak, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka?
Reputáció: Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében?
Márkaépítés: Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata?
 

Kutatási eredmények alapján értékelt szempontok:

Tradíció: Hány éve van jelen a magyar piacon a márka?
Megbízhatóság: a Bisnode céginformációs rendszerben kapott pontszám alapján

 

 Innovatív Márka kategória

Az Innovatív Márka kategóriájában a kiválasztás feltétele az alábbi egyik állítás teljesülése is:

  • meglévő termékein a márka folyamatosan újít;

  • vagy olyan új terméket, vagy szolgáltatást fejleszt, ami megváltoztatta a fogyasztói szokásokat, vagy új fogyasztói igényeket elégít ki;

  • vagy a márka új technológiát alkalmaz;

  • vagy a vállalat egyedi, új értékesítési csatornákat, szervezeti megoldásokat használ, vagy új, kreatív marketing eszközöket alkalmaz.

 
 
   

A kiválasztás szempontjai

  • Identitás
  • Reputáció
  • Márkaépítés
  • Innovativitás
  • Társadalmi hasznosság 
  

A Szakmai Bizottság által értékelt szempontok:

Identitás: Mennyire érezzük magyarnak, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka?
Reputáció: Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében?
Márkaépítés: Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlatának szakmai megítélése?
Innovativitás: Az adott márka a termékek vagy szolgáltatások fejlesztésében, a szervezet kialakításában, vagy a marketing és értékesítési munkában milyen kreativitást mutat?
Társadalmi hasznosság: Mennyire válaszol új fogyasztói igényekre a márka, milyen hozzáadott értéket testesít meg, mennyire viszi előre a társadalmi fejlődést?

 Kiváló Munkáltatói Márka kategória

 
 
   

A kiválasztás szempontjai

  • HR adatok
  • Munkáltató márkaépítés
  • Munkahely vonzerő
  • Munkavállalói Elégedettség
  
A díj elnyerésének alapfeltétele, hogy a pályázó márkának nyernie kell a Kiváló Fogyasztói Márka, a Kiváló Üzleti Márka vagy az Innovatív Márka Kategóriában.

További feltétel, hogy a pályázó márkának a Kiváló Munkáltatói Márka kategória feltételeinek is meg kell felelnie, amely az alábbi szempontokat vizsgálja

HR adatok: Munkatársak számának, béreknek a változása, fluktuáció mértéke
Munkáltatói márkaépítés gyakorlata: munkáltatói vízió, és a megvalósítására tett gyakorlati intézkedések
Munkahelyi
Vonzerő:
béren kívüli juttatások, munkahelyi környezet, beilleszkedést és lojalitást segítő programok.
Munkavállalói
Elégedettség:
10 munkavállaló által kitöltött anonim kérdőív