A programban részt vevő márkák önkéntes, független szakértőkből álló bizottság döntése alapján kapják meg az elismerést. A MagyarBrands program szakértői egy komplex mutatószámot hoztak létre mindazon szempontok összegzéséből, amelyek közrejátszanak abban, hogy egy márkáról azt mondhatjuk, hogy hazai és sikeres. A MagyarBrands-mutató az alábbi szempontokat mérő indikátor súlyozott átlaga.
Kiváló Fogyasztói Márka
|
Kiváló Üzleti Márka
|
Innovatív Márka
|
Munkáltatói Márka
|
Identitás |
Identitás |
Identitás |
HR adatok |
Reputáció |
Reputáció |
Reputáció |
Munkáltatói márkaépítés |
Márkaépítés |
Márkaépítés |
Márkaépítés |
Munkahely vonzerő |
Tradíció |
Tradíció |
Innovativitás |
Munkavállalói Elégedettség |
Országos fogyasztói piackutatás alapján |
Megbízhatóság |
Társadalmi hasznosság |
|
A MagyarBrands program kizárólag olyan magyar márkát értékel, amely Magyarországon született, vagy a létrejöttében-alapításában magyarok vettek részt. Ezen alapfeltételen túl a márkának rendelkeznie kell az alábbi feltételek egyikével:
- a márka magyar tulajdonban van
- vagy a márka „gyártásának” helyszíne Magyarország.
Kiváló Fogyasztói Márka kategória
|
|
|
A kiválasztás szempontjai
- Identitás
- Reputáció
- Márkaépítés
- Tradíció
- Ismertség
- Kedveltség
|
|
A Szakmai Bizottság által értékelt szempontok:
|
Identitás: |
Mennyire érezzük magyarnak, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka? |
Reputáció: |
Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében? |
Márkaépítés: |
Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata? |
Kutatási eredmények alapján értékelt szempontok:
|
Tradíció: |
Hány éve van jelen a magyar piacon a márka? |
Ismertség: |
Mekkora a márka ismertsége országos fogyasztói piackutatás alapján |
Kedveltség: |
Mekkora a márka kedveltsége országos fogyasztói piackutatás alapján |
|
Kiváló Üzleti Márka kategória
|
|
|
A kiválasztás szempontjai
- Identitás
- Reputáció
- Márkaépítés
- Tradíció
- Megbízhatóság
|
|
A Szakmai Bizottság által értékelt szempontok:
|
Identitás: |
Mennyire érezzük magyarnak, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka? |
Reputáció: |
Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében? |
Márkaépítés: |
Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlata? |
Kutatási eredmények alapján értékelt szempontok:
|
Tradíció: |
Hány éve van jelen a magyar piacon a márka? |
Megbízhatóság: |
a Bisnode céginformációs rendszerben kapott pontszám alapján |
|
Innovatív Márka kategória
Az Innovatív Márka kategóriájában a kiválasztás feltétele az alábbi egyik állítás teljesülése is:
-
meglévő termékein a márka folyamatosan újít;
-
vagy olyan új terméket, vagy szolgáltatást fejleszt, ami megváltoztatta a fogyasztói szokásokat, vagy új fogyasztói igényeket elégít ki;
-
vagy a márka új technológiát alkalmaz;
-
vagy a vállalat egyedi, új értékesítési csatornákat, szervezeti megoldásokat használ, vagy új, kreatív marketing eszközöket alkalmaz.
|
|
|
A kiválasztás szempontjai
- Identitás
- Reputáció
- Márkaépítés
- Innovativitás
- Társadalmi hasznosság
|
|
A Szakmai Bizottság által értékelt szempontok:
|
Identitás: |
Mennyire érezzük magyarnak, mennyire kötődik az életünkhöz, az országhoz, értékeinkhez az adott márka? |
Reputáció: |
Milyen a márka hírneve a fogyasztók és a szakemberek körében? |
Márkaépítés: |
Milyen a márka hazai márkaépítési gyakorlatának szakmai megítélése? |
Innovativitás: |
Az adott márka a termékek vagy szolgáltatások fejlesztésében, a szervezet kialakításában, vagy a marketing és értékesítési munkában milyen kreativitást mutat? |
Társadalmi hasznosság: |
Mennyire válaszol új fogyasztói igényekre a márka, milyen hozzáadott értéket testesít meg, mennyire viszi előre a társadalmi fejlődést? |
|
Kiváló Munkáltatói Márka kategória
|
|
|
A kiválasztás szempontjai
- HR adatok
- Munkáltató márkaépítés
- Munkahely vonzerő
- Munkavállalói Elégedettség
|
|
A díj elnyerésének alapfeltétele, hogy a pályázó márkának nyernie kell a Kiváló Fogyasztói Márka, a Kiváló Üzleti Márka vagy az Innovatív Márka Kategóriában.
További feltétel, hogy a pályázó márkának a Kiváló Munkáltatói Márka kategória feltételeinek is meg kell felelnie, amely az alábbi szempontokat vizsgálja
|
HR adatok: |
Munkatársak számának, béreknek a változása, fluktuáció mértéke |
Munkáltatói márkaépítés gyakorlata: |
munkáltatói vízió, és a megvalósítására tett gyakorlati intézkedések |
Munkahelyi
Vonzerő: |
béren kívüli juttatások, munkahelyi környezet, beilleszkedést és lojalitást segítő programok. |
Munkavállalói
Elégedettség: |
10 munkavállaló által kitöltött anonim kérdőív |
|