Márka adatlapok

Ezen az oldalon magyar márkák történetét mutatjuk be.

1-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 

Fütyülős

 

A márka rövid bemutatása és története:

 

A Fütyülős története igen régre nyúlik vissza, maga a termék az 1930-as évek óta létezik, így a márkának tehát szerves része a történelem, a tradíció és a magyarság. A jellegzetesen egyedi Fütyülős palack pedig már évszázadokkal korábban megjelent Magyarországon. A Fütyülős palack őse az úgynevezett porciós palack, amelyet a Rákóczi szabadságharc után Magyarországon állomásozó osztrák és magyar katonák használtak; ebben tárolták a napi pálinka- vagy boradagjukat. A jelenlegi palackforma a 18. század körül alakult ki és lett igazán divatos, ekkor még csak borok felszolgálására használták kocsmákban és vendéglőkben. A palack népszerűségét két ok segítette elő, egyrészt a palack nagyon stabil, mivel alul van a súlypontja; másrészt - és innen jött maga a Fütyülős elnevezés is - az akkori vékonyabb nyakú felbontott palack száját hogyha megfújták, akkor fütyülő hangot adott ki. Attól függően, hogy mennyi ital volt a palackban volt magas vagy mély a hang; ezt kihasználva az akkori kocsmák vendégei belefújtak a palackba és így jelezték a kocsmárosnak, hogy szeretnének még inni. A nagy változást 2004-es év és az EU csatlakozás hozta. Ekkor egy modern, változatos és dinamikus márkákép céljával újra bevezettük a márkát, modernizáltuk a palack és a címke külsejét, valamint piacra dobtuk az első Fütyülős ízváltozatot, a Mézes Barackot. A Mézes Barack még szervesen kapcsolódott a Fütyülős tradícióhoz a barack ízzel, ám a hozzáadott méz könnyedebbé, édesebbé tette, és soha nem látott sikernek örvendett. A termékcsalád bővítésekor már bátran nyúltunk a mézes ízvariánsokhoz, így azóta már termékcsaláddá bővítettük a márkát. További mézes ízvariánsaink - Mézes Szilva, Mézes Málna, Mézes Meggy, Mézes Bodza és Mézes Szamóca - óriási sikert aratott a fiatalok körében. A 2004-es újrabevezetés támogatásaképpen megújult a Fütyülős kommunikációja, melynek során már egyre inkább a fiatal közönséget akartuk elérni. Ez azonban nem jöhetett volna létre, ha a márkának nincs gyökere, tradíciója, hiszen múlt nélkül a márkák dömpingjében manapság nem lehet hiteles egy márka sem. A Fütyülős azonban tálcán kínálja a hagyományokat és a történelmet már a látványában is, hiszen a palackja évszázados múltra tekint vissza, a vizuális kommunikáció fő eleme pedig a Fütyülős jellegzetes mintája, ami kötődik az évtizedes tradícióhoz, ám mégis modern, újszerű, és éppen ezért trendi a fiatalok körében. A Fütyülős minta sikeréhez a nemzetközi design-trendek is hozzájárultak, hiszen a tervezők világszinten szívesen alkalmazzák az egzotikus, ornametikus mintákat. Ez a minta a Fütyülős csomagolásának mindig szerves része volt a kezdetektől, ám manapság egyre letisztultabb és divatosabb formában, így a minta magában foglalja a tradicionális és a modern értékeket is. A Fütyülős mintát az összes rendelkezésünkre álló kommunikációs eszközzel igyekszünk a márkához kapcsolni (pincérruházat a vendéglátásban, Fütyülős kollekció a diszkókban, támogattunk tornacipő-kiállítást Fütyülős mintájú Tisza cipővel, a TV szpot és a weboldal is gazdagon "matyózott’).

 

Weboldal: http://futyulos.zwack.hu/

Kapcsolat:

Zwack Unicum Nyrt.

Cím: Soroksári út 26. 1095 Budapest, Pest

Telefon: +36 (1) 456 5200