Magyar sikertörténetek
Több mint 50 terméküket három országban (Románia, Szlovákia és persze Magyarország) értékesítik. 25 éves, egyedülálló munkájukat számtalan díjjal jutalmazták. Többek között 2014-ben megkapták a Békés Megyei Önkormányzat Adomány díját; valamint 2015-ben és 2016-ban is elnyerték a MagyarBrands-díjat. És talán Kovácsné Nagy Krisztina marketingvezetőnek a legnagyobb büszkesége a 2014-ben elnyert Mezőberény Vállalkozója díj. Vele beszélgettem (illetve az interjú végén megérkezett Kriszta férje, Kovács Lajos társtulajdonos-ügyvezető is) – körülöttünk megannyi csomag tészta volt.
Ahogy tegnap megpörgettem a hír6.hu keresőjét, kiderült: 5 éve nem jártunk a Famíliatésztánál.
Sajnos pont 5 esztendeje hunyt el a férjem nővére, akivel közösen vezették a vállalkozást, így a cég akarva-akaratlanul egy teljesen új útra lépett. Én akkor épp a legkisebb gyermekünkkel GYED-en voltam, és azt mondtam: „most jött el az idő, hogy odaüljek a férjem mellé!". Előtte amúgy 20 évig biológia-kémia szakos tanár voltam.
Tehát odaültél a férjed mellé...
Igen, és nyomban be is iratkoztam egy két éves, fővárosi marketingiskolába, ahol nagyszerű tanároktól tanulhattam. Eközben derekasan építettük a kapcsolatainkat, persze ez köszönhető az előző kereskedelmi vezetőnknek is. És nyilván nekünk is, mint minden más vállalkozásnak a fő célja, hogy a márkánk egyre nagyobb célcsoportot szólítson meg.
Mi kell ehhez?
Alapvetően nem hiszek a „Jó bornak nem kell cégér" közmondás értelmének, mert igenis kell a reklám a jó terméknek.
Az „Aki kíváncsi, az hamar megöregszik" aforizma is sántít, mert ha megnézzük a professzorokat: nagyon sokáig élnek, és telis-tele vannak kérdésekkel, ötletekkel. Egy vállalkozást is főként a kreativitás tart életben.
Természetesen mi is tele vagyunk innovációval. Minden hétfőn összeülünk; ilyenkor csak úgy repkednek az ötletek. Pár hónap múlva pedig új dizájnnal lépünk a piacra.
Ahogy azonban végignézek a tésztáitok csomagolásain, mintha túl sok motívum szerepelne rajtuk.
Valóban, arra törekszünk, hogy egységesebb legyen a termékpaletta. Rájöttünk, a csomagoláson teljesen felesleges a díjakat felsorolni, elég 1-2 információt feltüntetni. Alapvetően a 8 tojásos száraztészták a húzóerőink. A lényeg, hogy a fogyasztó a legkiválóbb termékünkhöz kapcsolja a Famíliatészta nevet.
A SPORTtészta például miben más, mint a többi, illetve van egy elképzelésem...
Azok 50 százalékkal alacsonyabb szénhidráttartalmú termékek, míg fehérjében és élelmi rostban gazdagok; de például a SPORTtészta EXTRA 80 százalékkal csökkentett is.
Lesz paleo tésztátok is?, amely nemcsak szénhidrát-, hanem gluténmentes is?
Egyelőre erről még nem volt szó.
A siker titka a FamíliaUpdate Norbi még nem keresett meg benneteket a SPORTtésztával kapcsolatban?
A kezdetekkor szóba került a termék bérgyártása, de üzlet nem lett belőle.
Amúgy ki álmodta meg ezt a projektet?
Van egy élelmezéskutató professzorunk, aki kitalálta az összetételeket, és a keverőüzemében állította össze az alapanyagokat.
A professzorral való eszmecserék kapcsán csak jól jön az a biológia-kémia kombó.
Végül is igen; azonfelül a SPORTtésztáról több előadást is tartottam. És... hamarosan a SPORTtészta logója lesz a helyi kosárklub mezén.
Árban hol helyezkedtek el?
Felső középkategóriásak vagyunk – nem egy Mercedes/BMW, hanem mondjuk egy jó Volkswagen.
Az oldalatokon létezik egy webáruház fül is.
Igen, egyelőre nehéz egy tésztát weben árulni, de ez a jelen.
Kovácsné Nagy Kriszta, Varga Sándor informatikus, Rusz János üzemvezető,
Tóthné Tóth Ágnes logisztikai ügyintéző, Koncsag Ferenc román exportfelelős,
Szabó Anita értékesítési vezető, Borgula Jánosné irodavezető és Kovács Lajos
Közben megérkezett Krisztina férje is...
Elmondta, nővére szerepét részben a felesége, és részben az unokaöccse, Puskás János pótolja.
25 éve – mesélte –, a nővérem melléképületében, napi 100 kiló tészta gyártásával kezdtünk, ma már 10 tonnát is képesek vagyunk termelni. Miközben a piac úgy fordult, hogy a magyar kereskedelem némileg átalakult, mert megjelentek az olcsó tészták – nyilván erre van igény, egy bizonyos körnek erre van pénze –, ellenben mi nem engedhetünk a minőségből, mert a gyártástechnológiánk erre épül fel. Nem tudunk nagytételben gyártani, mert a mi gyártásunk manufakturálisabb, ennek viszont megvan az ára.
Forrás: hir6.hu