A díjak a termékértékesítés mellett toborzáskor is fontosak
Nyolcadik alkalommal díjazza a legkiválóbb hazai márkákat a MagyarBrands. Évről évre növekszik a program kedveltsége, amit a rekordszámban beérkező pályázatok is bizonyítanak. A MagyarBrands kutatócsoportja által vizsgált márkák száma is emelkedett - ennek eredményeképp az idei évben 5 százalékkal magasabb lett a díjazási ponthatár az előző évhez képest. A Program brand managere szerint a márkadíjat egyre több cég használja a termékmegjelenéseken kívül az üzleti bizalom kialakítására, és a munkáltatói márka építésére.
A 2017-es évben számos kommunikációs kihívás érte a hazai márkákat. Amíg az élelmiszeripari kommunikációban a szigorodó szabályozási keretek késztették újratervezésre a vállalatokat, addig az innovatív, vagy ipari brandek gyakran a növekvő munkaerőhiány miatt kényszerültek marketingstratégiájuk újragondolására, hogy ne maradjanak le a globális versenyben.
Azok a márkák, amelyek sikeresen tudtak az említett kihívásokra reagálni, megtalálhatóak a legsikeresebb márkadíjak rangsoraiban, így a MagyarBrands nyertesei között is. A MagyarBrands programra a márkák több kategóriában pályázhattak: kiváló fogyasztói és üzleti kategória mellett 2016 óta az innovatív márkák munkáját is elismerik. A pályázaton való részvétel alapfeltétele, hogy a márka Magyarországon született vagy az alapításában magyarok vettek részt. Ezenkívül további három feltétel egyikének is teljesülnie kell: a márka magyar tulajdonban van, a márka „gyártásának” helyszíne Magyarország vagy magas identitás-pontszámot kap a bizottsági pontozás során.
A díjmentes pályázati lehetőség mellett a MagyarBrands kutatócsoportja további adatgyűjtéssel, a Bisnode és az országos védjegyadatbázis monitorozásával és online kutatással is segíti a legjobb márkák kiválasztását. Végül pedig a MagyarBrands Szakértői Bizottság Tagjai közös értékelési szempontok – identitás, reputáció, márkaépítés – mellett kategóriánként eltérő kritériumok alapján pontozzák a márkákat. A fogyasztói márkák kiválasztásánál hangsúlyos szempont még a GfK Hungária által végzett kedveltség-ismertség vizsgálat, az üzleti márkáknál a pénzügyi megbízhatóság, az innovatív márkáknál pedig a társadalmi hasznosságnak megfelelés.
Az idei díjazottak körében több érdekesség is feltűnik:
-
A TOP5 fogyasztói márka között találjuk a Szigetet is. A hippi diákbuliból indult, és huszonöt év alatt sikeresen nemzetközivé vált fesztivál-márka így olyan tradícionális szereplők körébe küzdötte magát, mint az OTP, a Pick, vagy a Pöttyös, és az Unicum.
-
A TOP5 üzleti márka között két gyógyszeripari szereplőt találunk (Egis, Richter Gedeon), míg a Zwack mellett Bojár Gábor két cége is szerepel a listában: a Graphisoft mellett a magyar szilícium völgy, a Graphisoft Park is díjazott lett.
-
Az innovatív márkák legjobbjai között az ismert startupok, mint a Prezi, vagy a LogmeIn mellett a tradícionális Richter Gedeon, illetve a Medicor szerepel.
-
További érdekesség, hogy a legjobb reputációjú márkák között az arculatváltáson átesett Zeneakadémia, és a hosszú évek óta kiváló kulturális programokat szervező Művészetek Palotája is szerepel. Ismertség, kedveltség alapján pedig a legjobban teljesítő hazai márkák a Balaton szelet, a Gyermelyi, a Győri Édes, a Győri Pilóta és a Törley lettek.
A hazai márkáknak is folyamatosan monitorozni kell a nemzetközi trendeket és nem ülhetnek a legsikeresebbek sem a babérjaikon, így a 100%-ig magyar tulajdonban lévő, 33 áruházzal és webshoppal rendelkező REGIO JÁTÉK sem, pedig több mint 25 éve meghatározó szereplője a hazai játékpiacnak. "REGIO JÁTÉK legfőbb értékei között szerepel a hagyományos magyar játék márkák megőrzése és fejlesztése. Ilyen hagyományos, a magyar identitáshoz tartozó játékaink például a diavetítő, az 50 éves eredeti Gazdálkodj okosan! társasjáték és a gyerekkorunkból jól ismert fém kutyaház persely is. Ezért nagy örömmel és büszkeséggel töltött el bennünket, hogy a MagyarBrands díj mellett ügyvezetőnk elnyerte a magyar érdemrend lovagkeresztje kitüntetést a magyar játékkereskedelem folyamatos fejlesztése, és a hazai gyártók piacképességének fenntartása érdekében végzett munkájáért" - mondta el Gyaraki Dávid a REGIO JÁTÉK marketing vezetője.
A MagyarBrands program tapasztalatai szerint nemcsak a fogyasztók becsülnek többre egy márkát, ha magyar, az üzleti kommunikációban is vonzó üzenet ez - mondta el Inzám Andrea, a MagyarBrands program brand managere. Nem beszélve a munkaerőpiacon márkát építő vállalatok gyakorlatáról: sokan a toborzási kampányaikba építik bele sikeresen a MagyarBrands márkadíj kommunikációját, ezzel is erősítve presztizsüket a munkakeresők előtt.
“Különleges elismerés a Magyar Brands a Bábolna Takarmány számára és nagyon büszkék vagyunk az elnyert „Kiváló Üzleti Márka” címre, ami igazolja a márka fennállása óta elvégzett munkát! Magyar vállalatként, hazánk meghatározó élelmiszergazdasági vállalatcsoportja, a Bonafarm Csoport tagjaként magyar alapanyagból, magyar munkaerővel előállított takarmánnyal a magyar állattartók sikereiben való aktív részvétel az a küldetés, mely számunkra a a legnagyobb értéket jelenti” - mondta Lengl Tamás a Bonafarm-Bábolna Takarmány Kft. ügyvezetője.
A MagyarBrands elismerésben részesült márkák listája itt elérhető: www.magyarbrands.hu