Magyar sikertörténetek

Amellett, hogy a magyar márkákat díjazzuk, büszkék vagyunk arra is, ha a MagyarBrands-ek akár hazai, akár nemzetközi sikereket érnek el. Ezért ezen az oldalon több olyan hírt is közzéteszünk, ami a MagyarBrands díjazottakhoz kapcsolódik, hisz minden siker azt bizonyítja, hogy méltó márka mellett tettük le mi is a voksunkat. 

A világ legjobb cukrászdái között listázzák a Chez Dodo-t

Szalai Dóra, Budapest macaron-királynője nagy presztízsű szakmai díjban részesült: Párizsban is felfigyeltek a magyar tehetségre. Chez Dodo macaron manufaktúra egyike a világból annak az 5 helynek, amelyeket a La Liste Pastry Discovery Gem Award 2024 díjjal ismer el és kifejezetten felfedezésre ajánl.

 

Hogyan lesz egy magyar vállalkozás a Lamborghini hivatalos beszállítója? Az Ars Una sztorija!

Több mint három évtizede vannak jelen az iskolaszerek hazai piacán, ám e szegmens kilencvennyolc százalékát lefedő pozíciót csak egy különleges gondolkodásmóddal és kőkemény munkával lehetett elérni és napjainkban is megtartani. Aleksandar Nikolic, az Ars Una kereskedelmi igazgatója részletesen beszélt a kihívásról, a jó válaszokról és a cég innováción alapuló saját útjáról is.  

 

Akarj minden nap jobb lenni, mint előtte voltál!

Z(s)eppelin Utazási Iroda egy egész korszakot felölelő története méltán inspirálhatja korunk kezdő vállalkozóit is. Amkor Zsebők Tamás egy erős döntéssel a családi vállalkozás mellett voksolt az építészkarrierrel szemben, talán még maga sem gondolta volna, hogy több évtizedes kitartó munkája és folyamatos fejlődésbe vetett hite egy viharálló céget eredményez majd. Az utazási iroda vezetője beszélt a kezdetekről, a komoly buktatókról és a szerinte a sikerességhez vezető vállalkozói gondolkodásmódról is.  

 

Újra itt a háromkerekű segédmotoros kerékpár

Gondolták volna, hogy az első magyar motoros járművel, egy háromkerekű segédmotoros kerékpárral pont egy postás robogott? 250 köbcentis motor, húsz, komoly lejtőn akár huszonöt kilométer/órás végsebesség, fél lóerős teljesítmény! Ma már megmosolyogtató adatok ezek, de 1900-ban Csonka János levélgyűjtő háromkerekű segédmotoros kerékpárja lényegesen használhatóbbnak bizonyult, mint a nyugati modellek. A járművel húsz évig hozták-vitték a leveleket a hazai postások, manapság pedig reneszánszukat élik a háromkerékű járgányok.

 

Díjeső a Fixfogsornál

A Fixfogsor második alkalommal nyerte el a kiváló magyar márkákat díjazó MagyarBrands Program „Innovatív márka” díját, 2019 óta pedig „Kiváló Munkáltatói márkaként”, és a 350 legkiválóbb hazai üzleti márkák egyikeként is számon tartják. A díjazás kapcsán Dr. Szabó László alapító igazgatóval beszélgettünk a fogászati szakmában kimagasló teljesítményt nyújtó Fixfogsor® Rendelő sikerének titkairól.

 

Ötven éves a magyar rágó - 2020 a rágógumi kihívásokkal teli éve

Régészeti leletek bizonyítják, hogy az emberiség már legalább ötezer éve rágózik. A mai Finnország területén találták az eddigi legrégebbi emléket, a nyírfakéregből készült, fognyomokat tartalmazó kátránydarabot. 1970-ben pedig a magyar rágógyártás első teljes éve zárult le, amikor a Csemege Édesipari Vállalatnál már francia gépek ontották a korábban kapitalista elhajlással és az amerikai imperializmussal összefüggésbe hozott terméket, amelyből sosem volt elég, mert a hazai igények kielégítése mellett az egész világra exportáltuk.

 

Okosotthonnal az energiahatékonyságért

Az okoseszközök mindennapi életünk meghatározó részeivé váltak az utóbbi években, és ha hihetünk a jóslatoknak, ez a közeljövőben sem lesz másképp. Ez persze nem azt jelenti, hogy a buszon még több mobilképernyőjére meredő utast láthatunk majd. Egyre több területen jelennek meg az internetre kapcsolódás lehetőségeit kihasználó gépek, így az okoseszközök terjedése nemcsak a mindennapi kommunikációnkat formálja át, de nagyban megkönnyítheti életünk olyan részeit is, amire elsőre nem is gondolnánk.

 

Reklámfogások ínyenceknek

Nem lehet csupán a véletlen műve, hogy a Sky Csoport az utóbbi években rendre saját készítésű finomságokkal lepi meg partnereit a karácsonyi szezonban. Noha a hazai piacon szinte egyedülálló, immár 26 éves múlttal rendelkező cég története nem a gasztronómiáról, hanem a marketingkommunikációról szól, mégis – mint minden rendes magyar sikersztori – terített asztal mellé kívánkozik. Egy nagy, közös asztal mellé, ahol mindenki más okból érzi jól magát. Van, aki mindig új ízeket talál és van, aki régi barátokat. Van, aki a kiszolgálás profizmusát és van, aki a kreativitását díjazza. Íme a siker receptje Sky-módra: gondosan összeválogatott hozzávalók sok izgalmas fűszerrel.

 

Átalakítás miatt nyitva

A kereskedelmet mindig is állandó változás jellemezte, hiszen a működési környezet, a fogyasztói igények és ezzel a vásárlási szokások, valamint az aktuális ágazati trendek és a technológiai színvonal is folyamatosan változnak. Mindez szinte naponta új kihívások elé állítja a hazai élelmiszer-kiskereskedelmi szektor szereplőit. A számos versenytárssal tűzdelt hazai piacon egyre kiélezettebb verseny zajlik a vásárlókért, melyben csak folyamatos innovációkkal lehet sikert elérni. A digitalizáció robbanásszerű fejlődésével ugyan az online jelenlét került inkább előtérbe, de egyelőre csak az offline értékesítés kiegészítéseként. Ágazati szereplők jönnek-mennek, de az évszázados kereskedelmi múlttal és kultúrával rendelkező Coop üzletlánc közel 25 éves működése jól bizonyítja, hogy hazai vállalkozásként eredményesen állja a versenyt a multikkal szemben. A franchise hálózat a legkisebb településeken is jövőbe mutató megoldásokkal teszi otthonosabbá a vásárlók számára az üzleteit, és egyre hatékonyabb digitális kommunikációval segíti a bevásárlás folyamatát. 

 

Gyűjtsük szelektíven! De miért? És hogyan?

Napjainkban egyre nagyobb problémát jelent a környezetszennyezés, aminek hosszabb távú következményei a következő, de talán az azt követő generáció számára is komoly problémákat okozhatnak. Sokan úgy gondolják, ezért az ipar, a nagyvállalatok felelősek, pedig kis odafigyeléssel mi egyénileg is sokat tehetünk azért, hogy a helyzet javuljon

 

Az Alföldi Cipő modelljei hagyományos, bőrből készült, kiváló Magyar Termékek

Az Alföldi Cipő, a magyar cipőgyártás egyik kiemelkedő képviselője több évtizedes hagyományokat ápol. Az alföldi cipők egyedülálló technológiával, részben vagy teljes egészében kézzel gyártott lábbelik. Elsődleges céljuk az Alföldre jellemző papucskészítés és a minőségi cipőgyártás műszaki-technológiai hátterének megteremtése. A cég egyik vezetőjével, tulajdonosával, Bors Ildikóval beszélgetünk, hogy bemutassuk egyedülálló tevékenységüket.

 

Más eredményeiből részesülve, önmagam energiáit megtöbbszörözni

Gaál László: Alapító elnöke a hazai és nemzetközi sikereket 10 éve folyamatosan halmozó vállalkozásának. A Magyarországon gyártott, de több mint 30 országban forgalmazott étrend-kiegészítői, egyszerre segítik hozzá az embereket a hőn áhított egészséghez és sikerhez. Eddig elért eredményei nyomán idén jelölték „Az év üzletembere” díjra, amely olyan vállalkozókról szól, akik az elmúlt években is a minőségre, az értékteremtésre és az innovációra helyezték a hangsúlyt.

 

Famíliatészta: tradíció és érték

Több mint 50 terméküket három országban (Románia, Szlovákia és persze Magyarország) értékesítik. 25 éves, egyedülálló munkájukat számtalan díjjal jutalmazták. Többek között 2014-ben megkapták a Békés Megyei Önkormányzat Adomány díját; valamint 2015-ben és 2016-ban is elnyerték a MagyarBrands-díjat. És talán Kovácsné Nagy Krisztina marketingvezetőnek a legnagyobb büszkesége a 2014-ben elnyert Mezőberény Vállalkozója díj. Vele beszélgettem (illetve az interjú végén megérkezett Kriszta férje, Kovács Lajos társtulajdonos-ügyvezető is) – körülöttünk megannyi csomag tészta volt.

 

Sikeres magyar márkát vásárol meg az ALDI

Az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. a mai napon bejelentette, hogy megvásárolja az Alföldi Tej Kft. „Kokárdás” márkáját, így hazai története során először szerez tulajdonjogot egy magyar brandben, amellyel évek óta sikeresen működik együtt.

 

Magyar süticsoda nyerte a torta-Oscart

65 ezer édesség közül bizonyult a legjobbnak Vargáné Orbán Anikó alkotása a nemzetközi versenyen.

 

Két magyar Trófea-díj a világ egyik legnagyobb borversenyén

Két magyar bor, a somlói Tornai Pincészet 2015-ös Prémium Juhfarkja és a Grand Tokaj 2013-as 6 puttonyos Tokaji Aszúja is elnyerte idén a legmagasabb elismerést, a Trófea-díjat a londoni International Wine Challenge-en (IWC).

 

LogMeln siker, garázscégből óriáscéggé

Ma már kevesen vannak, akik ne ismernék az amerikai Nasdaq-on is jegyzett LogMeIn nevét, hiszen a Magyarországról induló cég egyszerű megoldást adott arra kérdésre, hogy miként lehet könnyedén elérni egy mobil eszközről egy távoli gépet.

 

iData Kft.: Gyors növekedés családi vállalkozásból

Kevés olyan gyors ütemben növekvő, kizárólag magyar tulajdonú, sikeres cég van ma Magyarországon, mint az iData Kft. Mindig inspiráló mások pozitív példáját megismerni, ezért annak jártunk utána, hogyan lehet egy kis családi vállalkozásból néhány év alatt egy saját területén elismert céget kialakítani. A GPS-es járművédelemmel és flottakövetéssel foglalkozó vállalatot hatodik éve irányítja Szabó Lajos tulajdonos - ügyvezető igazgató.

 

Kéménybélelő anyag nemzetközi vizeken

Az Ikarus összeomlása után piaci lehetőséget kereső Kompozitor Kft. vezetője a telephellyel szemközti tűzfalról nyerte az ötletet, amellyel európai sikersztorit alkotott. A cég egyedi kéménybélelési technológiájával a legtöbb európai országban jól szerepel, a kontinens nagy piacai közül csak Németország hiányzik, amely tizenhárom éve nem ad hatósági engedélyt. Majdnem a Gripen repülőgyárral is üzleteltek, végül a svéd partner indította el a külföldi karriert. A családi vállalkozás feje 80 évesen is aktív, és reméli, hogy az Alstom-vonatokba is sikerül beszállítaniuk a termékeikből.

 

Fél év alatt óriási siker

Hat hónappal indulása után Franciaországban is árusítani kezdik az angyalföldi csokoládémanufaktúra, a chocoMe termékeit. Az egyszemélyes vállalkozásként indult és 60 millió csokivariációt kínáló cég egy 70 négyzetméteres földszinti üzlethelyiségben működik, és decemberi forgalma már akkora volt, mint amit három évvel későbbre terveztek. Az üzleti felfutás hátteréről beszélt az [origo]-nak a tulajdonos, Mészáros Gábor.

 

Szentkirályi-könyv és nemzetközi sikerekmzetközi sikerek

A hollywoodi filmsztár, Robert de Niro malibui éttermében Szentkirályi ásványvizet szolgálnak fel, de az európai ásványvizes Oscar-díjat elnyert "kék arany" megtalálható a Bahreini Királyság luxusszállodáiban is.

 

Prezi, NNG, PocketGuide (mind magyar) a New York Times-ban, külön-külön is érdekesek

Az internetes videostreaming szolgáltató, a magyar-amerikai Ustream.tv 20 millió amerikai dollár tőkeinjekciót kap a japán Softbanktól, de a befektető 2011-ig várhatóan tovább növeli részesedését a webkamerás közvetítésekre szakosodott honlapot működtető startup vállalkozásban. A Ustream.tv expanziót tervez Ázsiába.

 

Szílicumvölgyi magyar sikerek

Egyre több hazai IT-cég fut be karriert a tengerentúlon is, így lassan egész magyar közösséget alakíthatnak ki a Szilícium-völgyben. Sok vállalkozás beindításához persze tőke kell, de a hazai kockázati tőke is felismerte a fejlesztésekben rejlő potenciált, így a szakemberek szerint az igazán egyedi és értékes találmányok tudnak boldogulni. Mfor.hu-háttér.

 

Magyar mobiljáték nemzetközi sikere

Egészen véletlenül akadtunk a teljesen free Galactic Alien Force c. Java játékra. Egy orosz mobilos oldalon figyeltünk fel rá, nagyon dicsérték, és mivel mi még nem hallottunk róla, gyorsan letöltöttük, kipróbáltuk. Ahogyan az lenni szokott - ez szinte már kötelező emberi gyarlóság - azonnal elindítottuk, lássuk mi is ez.

 

Neuzer kerékpár

Vajon a mai gazdasági helyzetben milyen nehézségekkel küzdene meg egy "vállalkozó" ötletember? Mindenképpen megéri saját elképzeléseinket megvalósítani... Neuzer András története 1987-ben kezdődött. Saját kerékpárjához kellett volna alkatrész, de egy boltban sem kapott, így ő maga kezdett el kerékpáralkatrészeket gyártani. Ma a négy hazai bicikligyártó vállalat egyikének tulajdonosa.

 

Cserpes Sajtműhely

A csornai tejüzemet hagyta ott a rendszerváltáskor Cserpes István, hogy mára egy évi 1,5 milliárd forintos forgalmat bonyolító sajtműhely vezetője legyen. A cég 2004-ben majdnem csődben ment, de rájöttek, hogy prémium árut kell gyártaniuk, amelyek "hamar megromlanak", és nem akarnak a versenyezni a multik alsó kategóriás termékeivel. Azok "nem annyival olcsóbbak, mint amennyire hitványak" - véli Cserpes István.