A legkiválóbbak kiválasztásáról – Így zajlott MagyarBrands Szakmai Bizottságának éves találkozója
A kiváló magyar márkákat díjazó MagyarBrands Program Szakmai Bizottsága megtartotta éves találkozóját, amelyen a tagok egyeztettek a díjazási rendszer működéséről, és változtatást fogadtak el a díjazási rendszer szabályzatában.
A MagyarBrands Program Szakmai Bizottsága három alapkategóriában díjaz: Kiváló Fogyasztói márka, Kiváló Üzleti márka és Innovatív márka kategóriában
A MagyarBrands díjazási rendszer működésének alapfeltételei pontosításra kerültek (MagyarBrands díjazási rendszer szabályzata 1. pont), az alapfeltételek közül kikerült a harmadik pont, amely az identitás-pontszámról rendelkezett a bizottsági szavazás során, valamint a Bisnode cégadataira hivatkozva a Bisnode megnevezése is megváltozott, így mostantól a kutatás a Dun&Bradstreet cégadatai alapján történik majd.
A módosított szabályzat elérhető a MagyarBrands weboldalon: https://magyarbrands.hu/a-magyarbrands-dijazasi-rendszer-szabalyzata/
Mitől magyar egy márka?
A MagyarBrands Program kizárólag olyan magyar márkákat értékel, amelyek Magyarországon születtek, vagy a létrejöttében-alapításában magyarok vettek részt. Ezen alapfeltételen túl a márkáknak rendelkeznie kell az alábbi feltételek egyikével: a márka magyar tulajdonban van, vagy a márkához kapcsolódó termék gyártásának, vagy a márkához kapcsolódó szolgáltatás helyszíne Magyarország.
A kiváló magyar márkák kiválasztása
Ha egy márka megfelel az alapfeltételeknek, akkor a továbbiakban három alapkategóriában díjaz a MagyarBrands program: fogyasztói márka, üzleti márka és innovatív márka kategóriában. A 2022-ben zajlott komplex, többlépcsős kiválasztási rendszer értékelésében, melyet a zsűritalálkozón is részt vett szakmai bizottságok véleménye egészít ki, mintegy 850 márkának sikerült elnyernie a Kiváló Márka címet.
A Magyarbrands 2022 programban díjat elnyert fogyasztói márkák átlagos ismertsége a vásárlók körében magasabb, mint 70 százalék, kedveltségük pedig 85% feletti volt. Ez jól mutatja a hazai fogyasztók elkötelezettségét a magyar márkák iránt. Az adat alátámasztja azt a piaci jelenséget is, hogy a hazai fogyasztók mintegy kétharmada szerint a termék magyar származása jobban befolyásolja vásárlási döntéseiket, mint a csomagolás vagy az ár. Kiemelkedő a B2B és B2C piacon mozgó magyar márkák teljesítménye is: a 2022-ben MagyarBrands díjas kiváló üzleti márkák megbízhatósági ratingje 90% feletti.
A program „Innovatív Márka” kategóriájában az a márka lehet sikeres, amely folyamatosan újít meglévő termékein, vagy új fogyasztói igényeket elégít ki, ilyen technológiát vezet be, mindezt a társadalmi hasznosság érdekében. Az üzleti márkák kiválóságát pedig – többek között – olyan pénzügyi mutatók határozzák meg, amely 75% felett már kifejezetten stabil, megbízható vállalatot jelez.
MagyarBrands Program pályázati határidő: 2023. június 15.
A márkaépítésnek sokkal többről kell szólnia, mint termékjellemzőkről, a termék kiválóságáról, vagy éppen árakról. A márkához érzelmek kell, hogy kössék az embert, ebből lehet kötődést, márkahűséget generálni, reputációt építeni.
Ebben segít a MagyarBrands Program, amely 2023-ban is lehetőséget kínál a kiváló márkáknak: várja azok pályázatát, akik szeretnék bizonyítani, hogy magyar vállalkozásként is lehet stabil lábakon állva kimagasló eredményeket elérni a hazai piacon.
Pályázati űrlap és feltételek: www.magyarbrands.hu