COMPUTHERM, a többszörös Kiváló Üzleti és Innovatív Márka
Interjú Dobó Andrással, a Quantrax Kft. ügyvezetőjével
Az immáron harmadik alkalommal MagyarBrands díjazott COMPUTHERM márka tulajdonosa, a Quantrax Kft., családi vállalkozásként indult 1994-ben, és bár mára már több mint 15 európai országban jelen vannak fűtéstechnikai termékeikkel, mégis megtartották családias jellegüket. Az alapító néhány éve visszavonult, de fiai, Dobó Gábor és Dobó András vették át a cég irányítását. Az alábbi interjúban Dobó András bővebben is ismerteti a COMPUTHERM márka filozófiáját és küldetését.
Hogyan alakult a COMPUTHERM története az elmúlt évek során?
Az alapítás után rövid időn belül fűtéstechnikai termékekkel kezdett el foglalkozni a cégünk és azon belül is szobatermosztátokkal, amelyek COMPUTHERM márkanéven lettek hamarosan ismertek. A termékpaletta évről évre bővült és egyre jelentősebb piaci részesedést értünk el. A sikeres piaci terjeszkedéseket látva a márkanevünket Magyarországon 2006-ban védettük le, 2012-ben az EU-ban, 2014-ben pedig a világ számos további országában is. Továbbá, 2013-ban szükségesnek találtuk, hogy a kiemelt típusokat formatervezési mintaoltalom alá helyezzük, hogy a termékeknek ne csak a márkaneve, hanem az egyedi megjelenése is jogvédett legyen. A cég életében az elmúlt évtizedben a leglényegesebb változást édesapánk fokozatos kivonulása jelentette a cég vezetéséből. Jelenleg testvéremmel, Gáborral ketten irányítjuk a családi vállalkozást.
Dobó András ügyvezető, Dobó József alapító, Dobó Gábor ügyvezető
Számos központi változás, valamint egy kihívásokkal teli év(ek) után, hogyan értékeli a COMPUTHERM elmúlt évét?
Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hiszen sikeres évet zártunk. Mind árbevétel, mind pedig eredményesség tekintetében sikerült növekedést produkálnunk. Úgy gondolom, hogy ennek a sikernek a titka elsősorban az, hogy megbízható, jó minőségű és korszerű termékeket kínálunk megfizethető áron. Kiemelten fontosnak tartjuk továbbá, hogy a viszonteladó partnereink, a szerelők, illetve a végfelhasználók számára is folyamatosan magas színvonalú szakmai hátteret biztosítsunk, amely erősíti a vásárlók márkánkhoz való kötődését. Sikerünkben kulcsfontosságú még az építőipar elmúlt időszakban megvalósult kimagasló teljesítménye, valamint az otthonfelújítási programnak is sokat köszönhetünk. Mindemellett a kialakult energiaválság is előtérbe hozta az energiatakarékos fogyasztói magatartást, ezáltal a mi termékeink iránti érdeklődést. Termékeink eredendően nagy segítséget tudnak nyújtani a fűtési rendszerek korszerűsítésében, az energiatakarékosságot mindig is fontos szempontnak tartottunk a termékeink tervezése során.
Mennyire tartja fontosnak a tudatos márkakommunikációt? Van – e esetleg olyan sikerük ezen a területen, amire kimondottan büszke?
Számos felületen kommunikálunk a fogyasztókkal, rengeteg online marketing kampányunk fut a fűtési szezon alatt, illetve a nyomtatott sajtótermékekben is próbálunk minél gyakrabban jelen lenni. Kiemelten törekszünk arra, hogy termékeinkről a honlapunkon is részletes, precíz és megbízható információkat közöljünk. Termékeink egyszerűbb beüzemelése érdekében például számos termékbemutató videót készítettünk, amelyeket már közel kétmilliószor megtekintettek. A kommunikációs stratégiánkban fontos szerepet játszik még, hogy az elmúlt három évben sikeresen szerepeltünk a MagyarBrands pályázatán, és idén mind a három kategóriában nyertesek lettünk. Ez egy nagyon pozitív visszajelzés számunkra és úgy érezzük, hogy a befektetett munkánknak megvan az eredménye.
A következő évekre milyen célkitűzései vannak a COMPUTHERM márkának?
Számos projekt áll előttünk, amelyeknek folyamatosan zajlik a kivitelezése. Elsősorban a legfőbb termékkategóriánkra, a szobatermosztátokra helyezzük a hangsúlyt, ezért a legtöbb energiát e termékek fejlesztésére fordítjuk. Igyekszünk még korszerűbbé, energiatakarékosabbá és felhasználóbarátabbá tenni e készülékeinket. Egyik fő célunk, hogy a termékeinket a különféle okosotthon rendszerekbe egyszerűen integrálhatóvá tegyük. Ezenkívül, az egyik jelenlegi kiemelt projektünk az MVM konvektoros fűtést korszerűsítő programjához kapcsolódik. A program keretein belül a felhasználók komfortosabbá és energiatakarékosabbá tehetik a fűtési rendszerüket. A mi termékpalettánkban található meg az ehhez szükséges konvektorvezérlő, amelynek segítségével megoldható, hogy egy szobatermosztátról irányíthatóvá váljon egy gázkonvektor vezérlése - mindez a komfort növelése és a fűtési költségek csökkentése jegyében.
Az elmondottak alapján szívügyük a fenntarthatóság, emellett jut esetleg erőforrásuk társadalmi célú kezdeményezésekre is?
Természetesen, fontosnak tartjuk mi is a társadalmi célú vállalásokat. Időről-időre különböző társadalmi célú közhasznú alapítványokat támogatunk, például az Országos Mentőszolgálatot, a Piros Orr Bohócdoktorok Alapítványát vagy a Magyar Vakok és Gyengénlátók Országos Szövetségének az alapítványát, de volt már arra is példa, hogy ösztöndíj programot indítottunk a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen.