Itt a kiváló magyar márkák listája
A hazai termékek, a hazai márkák iránt egyre növekszik a vásárlói bizalom, a pandémia alatt a vásárlók még inkább keresték a magyar márkákat. A MagyarBrands Program küldetése is ez, ráirányítani a fogyasztók és a piac figyelmét a legsikeresebb magyar márkákra, valamint a legnépszerűbb, innovatív termékekre és szolgáltatásokra. A program immáron tizenkét éve minősíti a magyar vonatkozású márkák közül a legeredményesebbeket, 2021-ben kiemelten értékelve az olyan márkákat, amelyek – a kiválóságukon túl – immáron a gondoskodásukkal is példamutatók a többiek számára.
A MagyarBrands 2009 óta minden évben díjazza azokat a magyar márkákat, amelyek Magyarországon születettek, vagy a létrejöttükben-alapításukban magyarok vettek részt. A program három alapkategóriában értékel, és ítéli oda a MagyarBrands díjat: Kiváló fogyasztói márka, Kiváló Üzleti márka és Innovatív márka kategóriában.
Mitől lesz kiváló egy magyar márka?
A magyarok díjazzák, ha egy márka magyar, a MagyarBrands program szlogenje is erre utal: „A magyar márka érték.” Hogy mégis mitől lesz kiváló egy márka, azt a MagyarBrands Program három alapkategóriájában más-más értékek döntik el, de néhány jellemzőt érdemes kiemelni.
Pénzügyi adatokat vizsgál a program első lépésben minden márkánál: azaz azt szűri meg, hogy a márka mögött álló cég vagy vállalat gazdaságilag megfelelően stabil-e. A Kiváló üzleti márkák esetében ez a pénzügyi megfelelés a MagyarBrands kiválasztás egyik fő szempontja: a 2021-ben díjazott üzleti márkák kiválóságát bizonyítja, hogy átlagos Bisnode-ratingjük 90 % felett volt.
A magyar márka reputációját, piaci megítélését térképezi fel a program a következő lépésben. A kiválasztásnak ezen pontján a márkákról azt kell megismernünk, hogy a maguk szegmensében mennyire ismert és elismert márkák. Ez a fogyasztói márkák esetében a leghangsúlyosabb kiválasztási pont, amelyet országosan reprezentatív, online piackutatás eredménye hoz. A MagyarBrands 2021 díjat elnyert fogyasztói márkák átlagos ismertsége magasabb volt, mint 75 százalék, átlagos kedveltségük pedig 85 százalék feletti. Ez jól mutatja a hazai fogyasztók elkötelezettségét a magyar márkák iránt.
Kiváló fogyasztói márkák
|
„Innovatív Márka” kategóriában az a márka lehet sikeres, amely folyamatosan újít meglévő termékein, vagy új fogyasztói igényeket elégít ki, ilyen technológiát vezet be, mindezt a társadalmi hasznosság érdekében. Az Innovatív márkáknak a megszerezhető pontok 70 százalékát kellett elérniük 2021-ben ahhoz, hogy díjazottak lehessenek.
A kiválasztási folyamatot a szakmai bizottság véleménye egészíti még ki, akik azt hivatottak mérlegelni, mennyire látszik kívülről a márka, mennyire teremt kapcsolatot, mennyire kommunikál a célcsoportjával, mennyire építi, erősíti a cég magát a márkát. Ha mindezen szempontok szerint kiválóan teljesít egy márka, akkor a MagyarBrands programban kiérdemelheti a Kiváló Márka címet. 2021-ben ez mintegy 850 márkának sikerült.
Munkáltatóként is kiváló
A MagyarBrands Programban kiválóan teljesítő márkák lehetőséget kapnak arra is, hogy Munkáltatói márka kategóriában is megmérettethessék magukat a szakmai bizottság előtt. A Kiváló Munkáltatói Márka díj elnyerésének feltétele, hogy a pályázó márkának nyernie kell a MagyarBrands valamelyik alapkategóriájában: kiválói fogyasztói, üzleti, vagy Innovatív márkaként. Ezt követően egy online kérdőív kitöltésével pályázathatnak a márkák. A beérkezett pályázati anyagokat szakmai zsűri értékeli.
A 2021-es év kiváló magyar márkáinak listája már elérhető a MagyarBrands program weboldalán:
https://magyarbrands.hu/magyarbrands-program/magyarbrands-dijazott-markak/