Munkáltatói márkaépítésből kiváló

A legeredményesebb magyar márkákat díjazó MagyarBrands 2018-ban először a hazai márkák munkáltatói márkaépítését is elismerte.  A díj elnyerése kapcsán a tavaszi Munkáltatói Márkaépítés Konferencia lezárásaként négy Kiváló Munkáltatói Márka díjas cég vezetője osztotta meg a legjobb gyakorlatait. 

 

Mindennek kulcsa a vezető
Kulcsár Zita, a MagyarBrands zsűritagja, a munkáltatói márkaépítéssel és munkavállalói élménytervezéssel foglalkozó Worki társalapítója a díjazottak kiválasztásának kapcsán elmondta, olyan magas szintű vezetői felelősségvállalással és humánus attitűddel találkozott a pályázó vállalatoknál, amely ritka a magyar munkaerőpiacon. Kivétel nélkül minden díjazott márka kapcsán jól látszik, hogy az első számú vezetőnek milyen hatalmas szerepe van a vállalati értékek meghatározásában, és mennyire szilárd alapot képes jelenteni a munkáltatói márkának is.

Váltsuk valóra a dolgozók ötleteit
A KöBE a társadalmi felelősségvállalást látja olyan területnek, ahol a „MI” érzés nagyon hatékonyan kialakítható. Baranyai Eszter, kommunikációs vezető szerint magára a cégre is pozitívabban tekintenek a dolgozók, ha látják, hogy egy felelős cégnél dolgoznak, amelyik szeretne tenni jó ügyekért, legyen az véradás, vagy adományozás. A KöBE legújabb, nagysikerű kezdeményezése a munkavállalói számára kialakított saját fitneszcentrum. Az ötlet a dolgozóktól jött, folyosói beszélgetéseket csíptek el erről a vezetők, és váltották valóra azt. Egy régóta üresen álló raktárépületet újítottak fel, amelyet egészen komoly gépparkkal rendeztek be: mintegy 30 kondigép, és többfajta fitneszeszköz várja a dolgozókat. De van infraszauna, masszázsra is be lehet jelentkezni heti két alkalommal, és néhány játékgép (csocsó, darts, asztali hoki) is helyet kapott a mozgás utáni levezetéshez. 

Megismerni a munkavállalót - ezt akarni kell
Szegeden a nagyvállalatok és a multik erős jelenléte miatt egy kis családi vállalkozás nehezen tudja felvenni a harcot a munkaerőrért. A Mystic Nails vezetői úgy látták, végig kell gondolniuk, mi az plusz, amit látva egy dolgozó elgondolkodik, hogy ezért érdemes-e kompromisszumot kötnie béroldalon. Vezetői szinten volt igény arra, hogy ismerjék a dolgozóik álmait, az életük nehézségeit. Ezért is támogatták egyhangúlag a HR-es kolléga ötletét, egy kuponfüzetet. Az ötlet költsége - 30 db A4-es lap és azon egyoldalas nyomtatás – elenyésző volt, míg a hatása óriási. A kuponok között olyanok szerepeltek, mint „Gyere be egy órával később, aludj egy órával tovább.” A legújabb kupon, a ”Menj moziba – egy munkatársaddal” is nagyon népszerű. A mozijegy árát természetesen a cég állja, de szigorúan csak párban, tényleg egy kollégával lehet menni. 

Nem minden az anyagi juttatás 
Az Agrosprint vallja az alulról felfelé építkezés fontosságát: gyártó cégként 60 százalékban fizikai dolgozókat foglalkoztatnak, két gyáregységben. Fülöp Csilla innovációs és PR menedzser elmondta, mennyire népszerű volt az az ajándékprogram, amelynek keretében blutooth-hangszórót, okosórát, mobiltelefont kapott az a kolléga, aki három hónapon keresztül hiányzás nélkül, minden munkanapon megjelent a munkahelyén, pontos munkakezdési időben. Emellett a hűséges dolgozók ragaszkodását egy hűségprogram keretében 3 évenkénti béremeléssel jutalmazzák (az évenkénti bérfejlesztés mellett), de krízisalap is segíti a váratlan esemény, például haláleset miatt hirtelen anyagi gonddal küzdő munkavállalókat.

A MagyarBrands azt tanácsolja, mindenképpen pályázzanak azok a magyar márkák, amelyek úgy érzik, előreléptek, eredményeik vannak a maguk területén, vagy akár új, sikeres programokat vezettek be a munkáltatói márkaépítésük során. Pályázni még nem késő, végső határidő: június 15.! 

 

Eredeti cikk: https://piacesprofit.hu/cegkartya/munkaltatoi-markaepitesbol-kivalo/