Márka adatlapok

Ezen az oldalon magyar márkák történetét mutatjuk be.

1-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
 

Alföldi tej

A márka rövid bemutatása és története:

 

Az Alföldi Tej Értékesítő és Beszerző Kft. 2003. április 30-án alakult 23 taggal, 6,7 millió törzstőkével és 85 millió liter tejtermelő kapacitással Hajdú-Bihar megyében Debreceni központtal. A termelői csoport 2005. április 13-án kapta meg az állami végleges elismertséget. Ma a 160 taggal, 695 milliós törzstőkével, 383 millió liter éves termelési kvótával az ország termelésének 25%-át az ATÉB szervezi 17 megyében. A termelői csoport a 85/2002. (IX.18.) és a 81/ 2004.(V.4.)FVM rendelet szabályozása alapján alakította ki társasági szerződését és működési feltételeit. Az induláskor az állami támogatás elérése és a tagok közös beruházására történő fordítása volt a cél, amely az építkezési folyamat során markánsan átalakult gazdasági érdekérvényesítéssé. A csoport kialakulását és gyors ütemű növekedését a feldolgozóipar koncentrálódása, a multinacionális kereskedelmi láncok agresszív üzletpolitikája és az érdekképviselet hiányából adódó termelői ellehetetlenülés indukálta.
A termelői csoport célkitűzése a tejtermelés jövedelmezőségének javítása, ennek érdekében az alábbi feladatokat koordinálja: értékesítés, termelésszervezés és szaktanácsadás, beszerzés, feldolgozás. A közös értékesítés egyenlő feltételeket biztosít a tagok számára, a csoport a közös tejértékesítés és annak optimális logisztikájának megteremtésével forintban mérhető előnyöket nyújt a termelőinek. A bővülés és a hazai tejpiac stabilizálásának igénye felvetette egy feldolgozóüzem építésének, megvételének igényét. Múlt év júliusában a 2004. év elején csődbe jutott Parmalat Hungária Rt. felszámolója meghirdette eladásra a székesfehérvári tejüzemet, amely az első körben nem talált vevőre, a második körben az Alföldi Tej Kft. érvényes pályázatát követően a felek szeptember 15-én aláírták az adásvételi szerződést. Az üzem egykor a magyar tejüzemek zászlóshajója volt, márkái a magas minőség védjegyei voltak. A kiváló nyersanyag mellett az üzem jó befektetésnek lehet alapja, a fő probléma már csak a befektetési tőke megszerzése volt. A termelők tőkeszegénysége ismert, a kötelező 500 milliós tőkeemelés is jelentős áldozatot kívánt a tagoktól, amit a jövő reményében vállaltak. Az MFB hitelforrásának elérésével lehetett a vásárlást és a működés folytonosságát finanszírozni. Ezzel a beruházással a termelői csoportok tekintetében egyedülálló feldolgozói kapacitás jutott termelői integrációba, esélyt adva a tejtermelő ágazat versenyképességének megmaradására. A Kormány és az FVM elképzelése szerint ez a nyitány volt, más agrár ágazatokban is folytatni kívánja a feldolgozói lehetőséghez juttatását a termelői közösségeknek. A 2005. november 1-jei üzemátvételt követően 2006. januárjában kezdődhetett meg az érdemi munka az üzemben, május 1-jétől immár a volt Sole-Mizo Rt. vezérigazgatójának, Gerard Anthony Lenihan-nek a vezetésével. Az üzem, az olasz kapcsolatain keresztül, lehetőséget biztosított a termelők számára, hogy jelentős exportot (cca. 110 millió liter/év) bonyolítson, ezzel a belföldi kereslet-kínálati pozíciónkat javítanánk.. Jelenleg az üzem kapacitásának jobb kihasználásra, a hatékonyság növelésére és a veszteségek csökkentésére történnek lépések. Folyik a termékszerkezet optimalizálása, illetve a márkák, az arculat megújítása is.

A 2006. évi üzleti tervben már körvonalazódott a tagok számára a tevékenység rentabilitása, a napokban elkészült 2007. évi előzetes terv számai, pedig már a hitelező bankok elvárásait is kielégítik.

 

Weboldal: http://www.alfolditej.hu/

Kapcsolat:

Alföldi Tej Értékesítő és Beszerző Kft.

Cím: 8000 Székesfehérvár Seregélyesi út 127.

Telefon: +36 (22) 540 100

Fax: +36 (22) 540 205

E-mail:titkarsag@alfolditej.hu