Márka adatlapok
Ezen az oldalon magyar márkák történetét mutatjuk be.
Matusz-Vad
A vendéglátás fagyasztott élelmiszerekkel történő ellátására szakosodott Matusz-Vad Zrt. története egészen 1994-ig nyúlik vissza, amikor is Matusz Balázs - aki egy személyben a cég tulajdonosa és ügyvezető igazgatója – egyszemélyes vállalkozásként, vendéglátós fejjel és szívvel Győrben megalapította a céget. Az alapítást megelőzően a cégtulajdonos a vendéglátásban tevékenykedett, végigjárva annak minden lépcsőfokát. Szakács tanulóként Pető Istvánnál - a Magyar Gasztronómiai Szövetség jelenleg immár hatodik éve tisztségben lévő elnökénél - kezdte a pályafutását a győri Kuckó étteremben, majd szakácsként, konyhafőnökként és vendéglős mesterként folytatta. A négycsillagos Club Tihany, németországi tapasztalatok és egy győri spanyol étterem konyhafőnöki tiszte után következett a saját étterem, a francia vonalvezetésű Piero étterem megnyitása. Ezek a szakmában eltöltött évek megalapozták azt a tudást és tapasztalatot, ami a Matusz-Vadat, mint kereskedelmi vállalkozást elindította és sikeressé tette a vendéglátóipar beszállítói szektorában.
Matusz Balázs vendéglátósként elsők között ismerte fel a kilencvenes évek közepén, hogy az éttermek vadhússal való ellátottsága bőven hagy kívánnivalót maga után. „Nagyon szerettem a szakács szakmát, de valahogy egy kicsit többre vágytam, szerettem volna létrehozni valami olyan dolgot, amit nem határol be az étterem négy fala. Így ’94-ben gondoltam egy nagyot, és hátrahagyva a vendéglátást, belevágtam a vadhús-feldolgozásba. Kicsempéztem a szüleim pincéjét, munkaasztalt hegesztettem, hűtőkamrát falaztam és szigeteltem, - annak ellenére, hogy sem kőműves, sem lakatos nem vagyok - és létrehoztam a Matusz-Vad vadhúsfeldolgozó magánvállalkozásomat. A kezdő árukészletemet – amit egy hét alatt dolgoztam fel – egy az egyben felvásárolt egy mosonmagyaróvári étterem. Ekkor már tudtam, jó úton járok.” – emlékszik vissza a kezdetekre a cégalapító, Matusz Balázs.
Hamar kiderült, a vendéglátásból számos, minőségi fagyasztott termék hiányzik még a vadhúsokon kívül, s ezt a piaci igényt felismerve a cég elsőként a csirke- és pulykatermékeket vette fel a palettájára, a továbbiakban pedig folyamatosan – a változó igényekhez igazodva – bővítette azt.
Mára közel 600 féle kiváló minőségű terméket kínál elsősorban éttermeknek, szállodáknak, hozzájárulva ezzel a magyar gasztronómia és a magyar vendéglátóhelyek fejlődéséhez. A kisvállalkozás kereteit is gyorsan kinőtte a Matusz-Vad, ahogy bővült a vevői kör, jöttek az új kollégák, saját tulajdonú hűtőkocsik, személyes jelenlét a területi képviselők által, és 2000-ben megépült Győrben az első saját hűtőház 260 tonnás kapacitással, mely a következő évben bővítésre is került. A cég folyamatosan fejlődött, árbevétele évről évre megduplázta önmagát. Közben újabb piacokat nyitott a vállalat, 2004-ben megépült a felsőtárkányi hűtőraktár, mellyel megvalósult a kelet-magyarországi lefedettség. 2005-re felállt a cég menedzsmentje is, három önálló igazgatóval.
Szakmai elismerésként a 2005-ös évi munkájáért „Az év konyhai beszállítója” országos díjat is elnyerte a Matusz-Vad a Gasztro Pont versenyén. Az igazi áttörést a 2006-os év jelentette, amikor az újabb győri kapacitásnövelés mellett egy külső tanácsadó cég segítségével a Matusz-Vad reorganizálta a vállalatvezetést, kidolgozott egy komoly karrier- és motivációs rendszert, üzleti tervet készített, és elkezdett nagyvállalatiasan dolgozni és gondolkozni. A 2007-es év fő beruházása a felsőtárkányi hűtőház kibővítése volt, ezzel a két telephely összkapacitása 1800 tonnára nőtt. 2008 újabb jelentős változást hozott a cég életében, megszületett az elhatározás, hogy a vállalat elindul a Budapesti Értéktőzsde irányába, aminek első lépéseként belépett a Tőzsdeképes Cégek Klubjába.
A szakma és az üzleti élet elismeréseként 2008 novemberében két rangos kitüntetést is kapott a Matusz-Vad: "Az év középvállalkozása" kategóriában Kisalföldi Presztízs Díjjal jutalmazták a céget, s emellett az Üzlet és Siker Minősített vállalkozása 2008 címet is elnyerte az egymilliárd forint árbevétel feletti kereskedelmi cégek kategóriájában.
A 2008-ban közel ötmilliárdos forgalmat elérő vállalat 2009 márciusában zártkörű részvénytársasággá alakult.
2010-ben Matusz Balázst a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége az „Év vállalkozója” díjjal tüntette ki. 2011-ben pedig elnyerte az Ernst & Young „Az év üzletembere” díját.
2012-ben a cég forgalma meghaladta a 7 milliárd forintot. Mindemellett a Matusz-Vad Zrt. számos eddigi elismerése mellé elnyerte a MagyarBrands díjat, és minőségi, üzleti és a fogyasztói szempontból is érdemesnek ítéltetett, hogy a legjobb üzleti márkák egyike legyen.
Weboldal: http://www.matusz-vad.hu/
Kapcsolat:
Matusz – Vad Zrt.
Cím: 9028 Győr, Serfőző út 11
Telefon: +36 (96) 510 330
Fax: +36 (96) 430 175
E-mail: rendeles@matusz-vad.hu