Márka adatlapok
Ezen az oldalon magyar márkák történetét mutatjuk be.
Nők Lapja
A márka rövid bemutatása és története:
Első megjelenésekor a Nők Lapja nőképe gyökeresen eltért a II. világháború előtti magyar női- és családi lapokétól. A lap elődjét, az eleinte rendszertelenül, majd megszűnéséig (1949 októberéig) hetente megjelenő „Asszonyok” című lapot a Magyar Kommunista Párt (MKP) támogatását élvező Magyar Nők Demokratikus Szövetsége (MNDSZ) adta ki. A képes hetilap célkitűzéseit bemutató vezércikk a munkás, paraszt, illetve értelmiségi nőket szólította meg, s ezúttal a szerkesztők nyíltan megfogalmazták célkitűzését:„Meghitt baráti közelségbe akar hozni Téged ahhoz az országhoz, ahhoz a néphez, amely a békéért harcoló emberiség élén jár: a nagy Szovjetunióhoz, hogy ismerd meg embereit, tájait, művészetét.”[forrás?] Az új hetilap a hajdani szépirodalmi folyóiratok szerkezetét vette át, s az első oldalon irodalmi alkotást adott közre. A legtöbb fotón a szocialista táborhoz tartozó országok munkásnői és parasztnői szerepeltek, az illusztrációk tanúsága szerint a nőideál a militáns nő volt, a lap katonanőket, egyenruhás rendőrnőket ábrázoló képeket közölt.
A Nők Lapja riporterei a klasszikus újságírás szabályai szerint ott voltak a helyszínen, amikor Sztálinváros épült és amikor a téeszesítés elől szöktek meg a falu férfijai. A lap mégis leginkább a nőkhöz szólt, tehát azt is megírták, hogy „ezen a télen a puha, bővülő vonalú télikabátokat vásároljuk” – külföldi modellekkel is illusztrálták a cikkeket.[forrás?] Nyíltan szóltak az olvasói levelekben arról, hogy a nőknek is szüksége van a három műszak mellett szabadon eltölthető szabadidőre. A lap olyan művészeket felvonultatott, akiket a rendszer máshol nem engedett volna megjelenni, lázadó természetük miatt. Ilyen volt például Galsai Pongrác és Korniss Péter fotóművész.
A lapnak ma már nincsen semmilyen politikai ideológiai vagy pártkötődése. Az újságírók előre kiadott feladatok alapján dolgoznak. A lap kizárólag saját anyagokat használ fel, bár több külföldi, elsősorban francia és német magazint is mintának tekint. Közel 300 ezer példányban fogy hetente, s ezzel a klasszikus női hetilapok között az első. Piaci részesedése 20-22% volt 2007-ben. Kiadója, a Sanoma Budapest Zrt. portfoliójában a második legnagyobb példányszámban értékesített termék a Story magazin után. A lap hatvanadik évfordulója alkalmából arculatot frissített. (wikipedia)
Weboldal: http://noklapja.nlcafe.hu/
Kapcsolat:
Central Médiacsoport Zrt.,
1037 Budapest, Montevideo utca 9.
Telefon: 061/437-1100
Fax: 061/437-3737
E-mail: noklapja@centralmediacsoport.hu