Márka adatlapok
Ezen az oldalon magyar márkák történetét mutatjuk be.
Gyulai Várfürdő
A Gyulai Várfürdő több évtizedes múltra visszatekintő gyógyfürdő. A fürdőnk a csodálatos növényzettel rendelkező egykori Almássy-kastély 8,5 hektáros természetvédelmi parkjában található. A gyönyörű különféle botanikai látnivalók minden évszakban szemet gyönyörködtető látványt nyújtanak. A 200 éves ősparkot 10 000 tő virág színesíti, közel 100 féle fa, bokor és cserje nyújt évszakról-évszakra meg-megújuló, változatos képet, és friss, tiszta levegőt.
G’roby
A céget 1992-ben alapította Gárdonyi Róbert, aki akkoriban ostyasütéssel és bércsomagolással foglalkozott. A Margit körút és a Szász Károly utca sarkán bérelt üzlethelyiség azonban alkalmas volt további áruk befogadására, és így szépen nőni kezdett a bolt.
Haas & Czjzek
A márka 1879 óta létezik a hazai piacon. Azóta változatlan profillal (ám sokszorosan frissített kínálattal) és változatlan helyen szolgálják ki vásárlóikat nemcsak Magyarország, hanem Európa egyik legrégibb és legátfogóbb porcelán- és kristályáruházában.
Hajdu
A HAJDU márka 1957-ben indult útjára, amikor a HAJDU Hajdúsági Ipari Zrt. jogelődje, a Hajdúsági Iparművek megkapta a hazai mosógépgyártás profilját.
Halasi Csipke
Kiskunhalason készülő "halasi csipke" első bemutatkozásától, 1902-től kezdve a magyar iparművészet szerves részévé vált. A magyar háziipari mozgalom egyik elindítója a kiskunhalasi gimnázium rajztanára, Dékáni Árpád (1861-1931) volt. Neki köszönhető az új magyar varrott csipke, a halasi csipke megteremtése. Az egyedülálló, új technika kidolgozója azonban nem ő, hanem a kiskunhalasi születésű Markovits Mária (1875-1954) volt.1902-1906 között minden csipkét Dékáni Árpád tervezett. Csipkéin a jellegzetes magyar virágokat, állatalakokat (szarvas, galamb, páva), leányokat, legényeket a szecesszió növénystilizációjával, vonaljátékával kapcsolja össze.
Hauser
Hosszú évek kereskedelmi tapasztalatai és a saját elképzelések megvalósításának lehetősége indította útjára 1991-ben a Hauser termékeket forgalmazó Avex Kft.-t. Az indulás óta változatlanul családi kézben lévő céget igazi family business-ként már a második generáció irányítja, de az alapelvek ugyanazok, mint amit az alapítók közel két évtizede lefektettek: bizalom, munka, innováció és kiváló márkaérték. Ez utóbbi fontossága nagyon korán kiderült így a tudatos márkaépítés az indulás óta az egyik legfontosabb része a cégnek.
Házi Arany
A Házi Piros Paprika Kft. 1990-ben alakult, egyszemélyes, magyar tulajdonú cég, amely fűszerpaprika őrlemények, fűszerek, fűszerkeverékek és zöldségszárítmányok feldolgozásával, csomagolásával és forgalmazásával foglalkozik.
Helia-D
A ’80-as évek elején a magyar nézők egy tévéinterjúban megismerhettek egy kedves nénit, aki idős kora ellenére napraforgószárból készített saját krémjének köszönhetően, bámulatos módon megőrizte arcbőre frissességét, simaságát.
Héra
A Budalakk Vállalat a privatizáció során több részre szakadt. Minden gyáregység az új cégformába magával vitte a korábban ott gyártott termékválasztékot, így a közismert Diszperzit márkanevű beltéri festék a szegedi Budalakk-Titán Kft. terméke lett.
Herbária
A gyógynövények ismerete, felhasználása évezredekre vezethető vissza. Az ős időkben tapasztalatok alapján alkalmazták a növények jótékony hatását gyógyítás céljára. Az évszázadok alatt kialakult gyógynövény-kereskedelem lehetővé tette ezen terület fejlesztését, a gyógynövény-drogok ipari méretű felhasználását.